Sahabat..

Saturday, February 19, 2011

CAC 5511 'berkawan' dengan Ron 97..











Aku baru pulang dari membeli barang-barang keperluan di Tesco, Semenyih. Ditemani dengan sahabat aku, Aspa kami pergi menaiki Honda Cup kesayangan aku. Selepas mengeluarkan duit daripada ATM Bank Rakyat, aku terus 'membeli belah' di Tesco dan memandangkan hari Sabtu merupakan 'Hari Tanpa Beg Plastik', jadi ramai pelanggan Tesco yang menyokong kempen itu dengan membawa beg plastik sendiri. Tapi aku tidak, aku tetap meminta 'cashier' itu beg plastik dan dikenakan cas sebanyak 20 sen. Oh.. aku masih tidak sedar akan kepentingan kempen ini bagi menjaga bumi yang aku jejak sekarang ini.

Atas ajakan Aspa, kami makan tengah hari di KFC. 'Snack Plate' menjadi pilihan.

Sebelum pulang ke kolej, aku mengisi minyak di stesen minyak Petronas berdekatan. Sampai di sana, aku terus ke kaunter bayaran.

"Kak, pam 8 Rm2 ye .." aku berkata.
"Kuning ke hijau?" dia bertanya dan aku menjawab, "Hijau, kak".

Aku terus ke pam 8 untuk mengisi minyak. Dalam hati aku dapat merasakan sesuatu yang tak kena. Aku pun terus mengisi minyak. Aikk.. macam sikit je minyak yang aku isi ini. Oh.. rupa-rupanya aku isi Ron 97, patutlah sikit.

Ron 97 / hijau = RM2.40 seliter.
Ron 95 / kuning = RM1.90 seliter.

Selama ini memang aku gune minyak Ron 95, murah sikit. Tapi kenapa tiba-tiba kali ini aku tersalah pilih minyak? Hm.. pelik.


Kesimpulannya, aku bangga motosikal CAC 5511 aku guna minyak mahal. Secara tak sengaja. :)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
adolihsan.blogspot adalah blog aku yang pertama. Segala perkara yang tertulis di dalam blog ini adalah dari naluri hati aku semata-mata. Dan aku memohon maaf jika ada antara perkara-perkara tersebut boleh melukakan hati kalian yang sudi mengunjungi blog ini..