Sahabat..

Monday, March 7, 2011

Air itu masih SEJUK..

Lagi berkenaan dengan STAR Gold Rush Athletic Circuit 2011. Selepas semua berjalan dengan lancar, acara pun dah tamat, dah tahu siapa JOHAN (mestilah House Green), padang pun dah clear, so, semua pelajar mengambil kesempatan untuk berehat di dorm masing-masing.

Aku pun mahu berehat di blok keramat aku, Green Ville. Nama blok pun dah nampak mewah, walaupun rupa yang sebenar tak seindah dengan nama. Kebetulan waktu Zohor dah masuk, so aku pun terus ke bilik air untuk membersihkan diri sebelum bersolat.

"Waah.. lama dah tak mandi dalam bilik air ini." hatiku berbisik.
Aku terus bukak kepala paip, tersembur air dengan laju.

(gambar sekadar hiasan. haha..)

Pergghh.. SEJUK gileerrr... Tak berubah. Airnya masih mengekalkan kebekuannya seperti dahulu.

Seronok bukan kepalang hati aku ini. Dapat mandi seperti dahulu. Aku mandi lebih kurang setengah jam. Sejuk?? Biarkan.. dah lama tak merasa.

Cuma 1 perkara yang boleh aku banggakan. Kelajuan air ketika itu makin deras. Kalau tak, blok Green dah sinonim dengan kelajuan air yang agak perlahan bila dibuka kepala paipnya. Sebab itu kalau dahulu, ramai pelajar yang menghuni blok Green akan menumpang mandi di blok Yellow, tak pun di blok White.

Selepas solat, aku terus tidur dalam keadaan yang segar dek kerana air itu.

Diharapkan suhu air di blok Green itu tak turun. Kekalkan tradisi. Haha..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
adolihsan.blogspot adalah blog aku yang pertama. Segala perkara yang tertulis di dalam blog ini adalah dari naluri hati aku semata-mata. Dan aku memohon maaf jika ada antara perkara-perkara tersebut boleh melukakan hati kalian yang sudi mengunjungi blog ini..