Sahabat..

Friday, January 7, 2011

happy new year..


Hari ni 7 Januari, 2011. Genap seminggu usia 2011, dan sudah tentu banyak azam bakal tercipta oleh semua manusia.
Banyak kenangan/memori 201o telah berlalu. Ada yang pahit, manis, suka, duka. Dan itu semua mengajar manusia untuk menjadi insan yang lebih baik. :-)

Seperti aku, sudah tentu semua kenangan itu akan menjadi bimbingan dalam hidup aku untuk 2011 ini. Aku harap kehidupan aku akan menjadi lebih baik.

Berbalik kepada azam, tahun 2011 ini aku berazam nak makan banyak sikit daripada biasa. Dengan tubuh fizikal aku yang kurus melidi, dalam hati teringin juga nak bertubuh berisi. Tak kurus sangat, tapi tak gemuk sangat.
Azam lain, aku nak belanja lebih sikit. Tahun-tahun sebelum ini, aku agak berhati-hati dalam bab berbelanja ini. Dengan kata lain, aku ini suka berjimat-cermat. Berjimat-cermat yang melampau. So, aku fikir 2011 ini aku mahu ubah gaya hidup aku untuk berbelanja lebih. Tapi tak la sampai membazir. Membazir tu kan amalan syaitan.

Jadi, aku harap 2011 aku lagi baik daripada 2010 aku yang lepas..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
adolihsan.blogspot adalah blog aku yang pertama. Segala perkara yang tertulis di dalam blog ini adalah dari naluri hati aku semata-mata. Dan aku memohon maaf jika ada antara perkara-perkara tersebut boleh melukakan hati kalian yang sudi mengunjungi blog ini..