Sahabat..

Friday, July 23, 2010

cek..

Memandangkan aku study at Kolej Profesional Mara, memang tiap-tiap bulan Mara menyediakan elaun bagi setiap students.
Sebulan lebih kurang dalam RM250, tapi untuk cuti semester dieorg bagi half dari jumlah biasa.
Kawan-kawan aku yg lain semua dapat elaun melalui bank-in, tapi aku sorang je yg still gune cek. So, tiap kali elaun masuk aku kene bersusah payah gi office kolej untuk claim cek tu.

Pernah sekali, awal semester ke-2 2010 dulu, 3 cek aku tak claim. Cek bulan Oktober, November, and Disember 2009.
Yela.. nak claim camne, sebelum tu cuti semester, aku duduk kat rumah. Takkan nak gi kolej semata-mata nak ambik cek.
Awal bulan Februari 2010, baru aku claim semua cek tu. Dari 3 cek tu, 1 je yg da tamat tempoh, cek bulan Oktober. Istilah lain, 'burn'.
Haha.. Sebab cek ni laku 3 bulan dari tarikh yg dikeluarkan. Takpelah, dah takde rezeki. Pastu, terus aku gi bank, bank-in 2 cek yg still laku tu.

Sekarang ni aku ada 2 cek yg belum di'bank-in'kan. Cek bulan Jun and Julai. InsyaAllah nanti ada masa aku nak bank-in cepat-cepat.
Yelaa.. tak nak la cek tu 'burn' lagi, hehe...
Kita hanya mampu merancang tapi Tuhan yg menentukannya.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
adolihsan.blogspot adalah blog aku yang pertama. Segala perkara yang tertulis di dalam blog ini adalah dari naluri hati aku semata-mata. Dan aku memohon maaf jika ada antara perkara-perkara tersebut boleh melukakan hati kalian yang sudi mengunjungi blog ini..