Sahabat..

Saturday, August 4, 2012

Pingat Emas Olimpik 2012 = Baskin Robbins


Harapan yang tinggi diletakkan oleh semua rakyat Malaysia untuk melihat kontinjen negara meraih pingat emas dalam temasya Olimpik 2012 di London. Peluang itu tertumpu kepada atlet badminton perseorangan lelaki iaitu Lee Chong Wei apabila berjaya mara ke pentas final dalam acara tersebut. Lawan beliau di final  nanti ialah pemain no. 1 dunia, Lin Dan yang mewakili pasukan China. 

Syarikat ais krim  Baskin Robbins akan memberikan hadiah ais krim kepada seluruh rakyat Malaysia andai kita meraih pingat emas. Jadi, perlawanan final ini akan menentukan adakah kita berjaya meraih pingat emas pertama Olimpik dan juga kegembiraan rakyat Malaysia mendapat ais krim Baskin Robbins secara percuma

Di peringkat separuh akhir, Lee Chong Wei berjaya menewaskan Chen Long straight set. Beliau mengambil masa selama 23 minit untuk menang 21-13 pada set pertama. Set kedua, Lee Chong Wei menang 21-14 dalam masa 28 minit. Jadi, mari lah kita sama-sama memberi sokongan padu kepada atlet harapan negara kita menewaskan Lin Dan di pentas final nanti.

1 comment:

nabilah_2908 said...

DLCW kalah..tapi pihak BR tetap akan berikan 1 scoop ice cream percuma... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
adolihsan.blogspot adalah blog aku yang pertama. Segala perkara yang tertulis di dalam blog ini adalah dari naluri hati aku semata-mata. Dan aku memohon maaf jika ada antara perkara-perkara tersebut boleh melukakan hati kalian yang sudi mengunjungi blog ini..