Sahabat..

Friday, July 16, 2010

portugal tersungkur..

Portugal oh Portugal.. Tak dapat nak tengok jadi juara Piala Dunia 2010. Kalah dengan Juara Eropah 2008, Sepanyol di pusingan ke-2, di peringkat 16 pasukan terakhir. Kalah 1-0 je. Tapi memang down la team feveret aku kalah.

Portugal diundi dalam Group G bersama Brazil, Ivory Coast, Korea Utara. First game peringkat kumpulan lawan Ivory Coast. Match agak fight la, seri 0-0. Next game lawan Korea Utara. Menang besar, 7-0. Malam tu aku tak tengok match tu sebab pergi surau. Sebelum pergi, 1-0. Tapi lepas aku sampai rumah balik dari surau tu, dah 5-0 dah. Sempat la tengok lagi 2 gol tu. Last game lawan Brazil, seri 0-0. Nasib baik layak ke next round.

Next round jumpa Sepanyol, kalah 0-1. Kalau tak silap, gol Sepanyol minit 83, scored by David Villa. Geram giler..

Germany power jugak la. Kat pusingan ke 2, menang dengan England 4-1, pastu belasah Argentina 4-0. Tapi kalah dengan Sepangol 0-1 kat semi-final.

Holland lak maintain je performance dyeorg. Paling best dyeorg menang 2-1 dengan Brazil. Kat semi-final menang 3-2 dengan Uruguay. Then, dapat melayakkan diri ke final, menentang Sepanyol.

Akhirnya, Sepanyol dinobatkan juara dunia. Menang 1-0 ke atas Holland. Gol Sepanyol hadir pada minit ke 116, scored by Iniesta. Germany lak dapat tempat ke 3, menang 3-2 ke atas Uruguay.

Brazil akan jadi tuan rumah Piala Dunia 2014.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
adolihsan.blogspot adalah blog aku yang pertama. Segala perkara yang tertulis di dalam blog ini adalah dari naluri hati aku semata-mata. Dan aku memohon maaf jika ada antara perkara-perkara tersebut boleh melukakan hati kalian yang sudi mengunjungi blog ini..