Sahabat..

Saturday, March 27, 2010

dek kerana kumbang..



Jam menunjukkan pukul 2 pagi, aku sedang bermain gitar sambil bersembang dengan rakan sebilik aku, Hasif. Keadaan sunyi sebab semua student sedang lena diulik mimpi. Sedang leka aku bermain gitar, tetiba terdengar 1 bunyi yg aneh. Dalam hati aku dah berdebar.

"Tu la bunyi yg ganggu aku dari tadi" Hasif berkata.

Kami pun terus mencari punca dari mana datangnya bunyi tersebut. Cari punya cari, rupa2nya ada seekor kumbang belakang loker Hasif. Besar jugak la saiznya. Tapi bunyi memang pelik sangat. Hasif pun start la cerita pasal hantu, ada hantu yg orang panggil pelesit, menyamar jadi kucing la dan binatang lain2. Pastu dia kaitkan cerita itu dengan kumbang ni. Konon2nya pelesit dah masuk dalam badan kumbang ni la. Aku pun macam percaya, tapi macam tak percaya. Sebab benda2 macam ni tak boleh percaya sangat, tapi jugak tak boleh la tak percaya terus.

Pastu, kami try la cari idea camne nak halau kumbang ni ke luar bilik. Dek kerana mind-set kami dah terfikir benda ni 'hantu', so kami buat cara kasar sikit la. Hasif bakar lilin, pastu dia titikkan cairan lilin tu ke atas kepak kumbang. Meraung kumbang tu dengan bunyi aneh dia tu. Masa tu dah meremang dah bulu roma aku ni.

Last2, kami buang 'benda' tu dengan penyodok dan penyapu. Bilik kami tingkat 2, so kami campakkan kumbang tu ke tingkat 1. Dan tak semena-mena, ada seekor kucing, terus gigit kumbang yang lemah tu dan bawanya lari entah ke mana. Aku dan Hasif pun try la kejar kucing tu yg lari ke belakang blok kami.

Tapi malangnya, kucing tu hilang tanpa dikesan. Agak terkilan jugak la. Tapi sedar tak sedar, kami ambil masa lebih kurang 1 jam semata-mata nak buang makhluk Allah nie dari bilik kami. So, kami tidur pukul 3, dalam keadaan yg agak takut la.. hehe..
Aduyaaaii...

KUMBANG..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
adolihsan.blogspot adalah blog aku yang pertama. Segala perkara yang tertulis di dalam blog ini adalah dari naluri hati aku semata-mata. Dan aku memohon maaf jika ada antara perkara-perkara tersebut boleh melukakan hati kalian yang sudi mengunjungi blog ini..