Sahabat..

Thursday, March 24, 2011

Berhari raya di tepi pantai..


Lokasinya di Pantai Sepat dan waktunya adalah pada waktu siang. Hehehe..
Gambar ini sempat disnap ketika aku dan rakan-rakanku ke daerah Pekan, Pahang untuk melawat seorang rakan kami, Iqram. Rumahnya agak terpencil di dalam kawasan ladang kelapa sawit, membuatkan kami sukar untuk menjejaknya. Macam National Geographic la pulak.

Kami ke sana dengan menaiki 2 buah kereta. Dalam perjalanan balik, kami sempat singgah di tepi pantai ini untuk menghirup udara segar, lepak-lepak sesama kami, dan kami juga bermain pasir. Huhu..

Tapi kenapa kami berpakaian Baju Melayu? Yang sebenarnya, ketika itu adalah Hari Raya Aidilfitri. Kira kami datang beraya di rumah si Iqram ni la. On the way balik, kami singgah 'beraya' di tepi Pantai Sepat ini. Yang sedihnya, kuih rayanya dah habis.

Cuba teka, yang mana 1 Adol Ihsan? :)

18 comments:

Afzainizam said...

•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•*.¸.•*´¨`*•.¸¸.•*'
(\_(\ ...*...*...*...*...*...*...*...*...*...*...*...*...*
(=' ;') •::::::::HI….. :::::::::::•
(,('')('')¤...*...*...*...*...*...*...*...*...*...*...*...*
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
“tali timba ditarik perlahan
terasa sejuk air perigi
Ziarah blog tanda persahabatan
insyaAllah hamba datang lagi”

Di hari raya
Terkenang daku kepada si dia
Kampungku indah nun jauh di sana
Ayah serta bondaku

Di tepian mandi
Danauku hijau yang aman damai selalu
Nun di sanalah tempat aku bertemu
Aku dan dia

( korus )
Apakan daya
Masa tak akan kembali
Hancur musnahlah semuanya

Impian yang murni
Tinggal menjadi kenang-kenanganku
Hanya rangkaian kata dan lagu
Dendang perantau

kakcik said...

Kenapa ada seorang yang memandang ke belakang? :)

white rose said...

mamat yg ade spek mate kat atas kepala dia...

agaknya dia je yg bukan "jantan" disitu...

hahaha...

Surie said...

Nape tetiba ada entri berbaju melayu + raya?

Mesti dah tak sabar nak raya ni kan?kan?hehe~

adol ihsan said...

afzainizam :

alamak aii.. lagu raya la, Dendang Perantau pulak tu ..

feveret ku.. Huhu..

adol ihsan said...

Kakcik :

Mungkin seluar kat belakang dia terkoyak kot ..

hehe...

adol ihsan said...

white rose :

hahaha .. Dia juga 'jantan' seperti yg lain..

adol ihsan said...

Surie :

Hehe.. raya lambat lagi ni..
Aduuhh..

Miss Tira said...

Konfius ni. Bila raya? Ni gambar bila ni? Haha.

ibuintan said...

as salam Adol.,

cepatnya raya

nabilah_2908 said...

biar saya teka....adol ihsan yg berbaju melayu putih tu kan..?:)

jom ke APA KATA HATI pulak,
KESAN KOMEN MELALUI EMAIL

adol ihsan said...

Miss Tira :

Nie raya tahun lepas,, kenanganku bersama kengkawan..

haha..

adol ihsan said...

IbuIntan :

Hehe.. One step ahead.. :)

adol ihsan said...

nabilah :

Hehehe..

Salah la, cuba lagi ye.. :)

aliesha kirana said...

wah! sudah lama kejadian ini berlaku. heeheh.. nostalgik gmbor tu..cantik..hehheee

gadisBunga said...

eh, GB penah sampai pantai sepat tu!!

adol ihsan said...

Aliesha Kirana :

Hehe.. Kenangan dalam hidup ..

haha.. :)

adol ihsan said...

gadisBunga :

Cantik kan pantai ni.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
adolihsan.blogspot adalah blog aku yang pertama. Segala perkara yang tertulis di dalam blog ini adalah dari naluri hati aku semata-mata. Dan aku memohon maaf jika ada antara perkara-perkara tersebut boleh melukakan hati kalian yang sudi mengunjungi blog ini..