Sahabat..

Wednesday, March 2, 2011

Berfikir Dahulu Sebelum Membeli..


Gambar di atas adalah senarai barang-barang yang hendak di beli oleh aku dan kawan-kawan serumah aku. Dan itu adalah senarai yang pertama kami buat. Mungkin pada masa akan datang kami akan berbincang dan menyenaraikan apa barang keperluan yang akan dibeli.

Rasionalnya? Bagi mengelakkan pembaziran. Dan aku percaya bagi orang yang dah berkeluarga di luar sana, pasti mereka juga akan melakukan yang sedemikian. Waahh.. tatabahasa yang baik.

Akhir kata, dahulukan mana yang diperlukan.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
adolihsan.blogspot adalah blog aku yang pertama. Segala perkara yang tertulis di dalam blog ini adalah dari naluri hati aku semata-mata. Dan aku memohon maaf jika ada antara perkara-perkara tersebut boleh melukakan hati kalian yang sudi mengunjungi blog ini..