Sahabat..

Sunday, November 21, 2010

sedikit coretan dari aku..

Hari ini tanggal 21 November 2010 dan ini adalah post ke 2 aku untuk bulan ni.
Semenjak dua menjak ni aku tak sempat nak update blog aku disebabkan kesibukan dengan final exam yang aku hadapi sekarang.
Buat masa sekarang tinggal 2 paper lagi yang perlu dihabiskan.
Hmmm.. Lambat nya masa berjalan.
Tapi akan ku cuba sedaya upaya untuk score dalam final exam ni. Chewaahh..

Seminggu sebelum ini aku balik bercuti sempena Hari Raya Aidiladha.
Banyak perkara yang berlaku masa cuti tu, yang membuatkan aku gembira.

Masa pagi Hari Raya Qurban itu, aku berkesempatan bersama-sama membantu orang kampung aku menyembelih lembu. 8 ekor lembu tumbang.
Dan semuanya berjalan dengan lancar. Alhamdulillah.

Hubungan 'adik-beradik' antara aku dan Ajah semakin baik.
Kami pun dah agak rapat dah sekarang. Perubahan dia membuatkan aku gembira.
Moga-moga kedudukan dia sebagai adik angkat dalam diri aku akan kekal sampai bila-bila.

SMS yang aku terima dari junior aku masa kat STAR dulu, mengingatkan aku kembali kepada semua kenangan aku ketika menuntut ilmu di sana.
Tambah pula dengan komen yang telah diberikan oleh cikgu aku, Cikgu Shahnun dalam blog beliau.

Sebaik sahaja aku habis baca komen ini, fikiran aku terus melayang-layang tentang STAR.
Betul.. Aku dah lama dah tak melawat sekolah aku tu.
Perasaan rindu aku makin menebal.
Sesekali terkenang jugak kepada 'adik-adik' aku di sana.
Aku harap aku dapat lalui semua ini dengan hati yang tabah.

Apa yang kau fikirkan sekarang ialah tentang final exam ini. Penting.
Lepas itu, cuti semester 2 bulan aku bermula.
Aku ingat aku nak bekerja dengan company family kawan aku. Untuk isi masa cuti aku ni.
Awal-awal lagi aku dah booking dah. Haha..

Lastly, aku harap urusan kehidupan aku akan berjalan tanpa ada apa-apa masalah.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
adolihsan.blogspot adalah blog aku yang pertama. Segala perkara yang tertulis di dalam blog ini adalah dari naluri hati aku semata-mata. Dan aku memohon maaf jika ada antara perkara-perkara tersebut boleh melukakan hati kalian yang sudi mengunjungi blog ini..