Sahabat..

Thursday, February 2, 2012

Chef di dapur..

Waah.. Tajuk post dah macam dalam Master Chef dah. Siapa yang jadi chef? Pandai ke dia masak? Layak ke bergelar chef? Tepuk dada, tanya selera. Hahaha..

Hari ini tugas aku pulak menjadi chef di dapur bujang di rumah sewa aku. Apa hidangan yang aku sediakan? Haaa.. hidangan yang paling penting dalam seharian.

NASI

Tu je ? Yup.. tu je. Apa? Ingat senang ke nak masak nasi ni. Memerlukan air tangan yang suci, fokus yang sepenuhnya, dan yang paling penting, BERAS. Oppss.. RICE COOKER, jangan lupa. Kalau takde, nak masak dalam ape, kan ?

Ok.. Aku sebenarnya saje je nak postkan entry ni, sebab kali terakhir aku masak nasi pada 2 tahun yang lepas. Lama tu. Sebab time tu rice cooker tak rosak lagi. Bila dah rosak, malas nak baiki. Bila takde rice cooker, terbengkalai la beras. Takleh nak masak. So, sekarang rumah sewa aku dah ada rice cooker yang baru. Boleh kembalikan skill memasak nasi macam dulu.

Aku try la masak nasi tengahari tadi, dah rasa semacam dah. Yelaa.. dah lama tak sentuh rice cooker dan beras tu. Agak kekok la, biasa la orang bujang. Kalau perempuan mungkin tak rase apa-apa. Walau lama dah tak ke dapur, tiba-tiba masuk dapur, mantain je skill mereka tu.

At the last, menjadi jugak. Nasi yang agak sempurna dimasak. 2 round nasi aku makan nasi tengah hari tadi. Tak tahu la sebab nasi tu sedap sangat ke, atau perut aku ni yang lapar sangat. Hehe..

Hmmm.. masih berbisa lagi tangan aku ni. Hehe.. CHEF la sangat ~~~

2 comments:

aliesha kirana said...

hahaha. mmg cheefff la sgt. keh3

adol ihsan said...

aliesha kirana :

Hehe.. ingat nak masuk master chef.. haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
adolihsan.blogspot adalah blog aku yang pertama. Segala perkara yang tertulis di dalam blog ini adalah dari naluri hati aku semata-mata. Dan aku memohon maaf jika ada antara perkara-perkara tersebut boleh melukakan hati kalian yang sudi mengunjungi blog ini..