Sahabat..

Wednesday, February 1, 2012

Permainan zaman kecik-kecik..

Entry ringkas :

Sekarang ni dah banyak permainan sukan dalaman atau omputih panggil indoor games diwujudkan bertujuan untuk memenuhi masa yang terluang disamping melahirkan kesihatan yang baik. Lazimnya, golongan belia digalakkan untuk menyertai permainan-permainan sebegini. Antara indoor games yang popular seperti badminton, board games, card games, dan banyak lagi-lah.

So, kenapa tiba-tiba aku nak post-kan entry tentang sukan-sukan indoor ini semua? Haha.. Sebab tadi aku baru sahaja selesai bermain salah satu daripada indoor games, iaitu CARROM. Ye ke ejaan-nya macam tu? Ke KAROM? Ke CAROM? Ke aku yang salah? Tak kisah lah, yang penting harap anda semua tahu la apa permainan itu yang dimaksudkan. Setelah sekian lama aku tak main permainan tu, baru tadi aku dapat sentuh. Rasa macam budak-budak pulak, dah la main pun dengan budak-budak tadi.

Bukan ape, tadi dalam perjalanan balik dari kelas, aku terserempak dengan sekumpulan budak tengah main permainan CARROM tu la. Aku pun join la sekaki, sekurang-kurangnya boleh rehatkan minda ni sikit walaupun minda aku tak serabut mana. Lagipun petang ni tiada apa-apa akitviti yang aku nak buat, selain main bola.

Yang menariknya, aku dah tak reti main macam dulu walaupun dulu aku tak sehebat mana, tapi nama tu pernah la naik sebab selalu kalah. Kan permainan CARROM ni kan kena jentik 'striker' buah-nya ke buah yang lain. Jentik ke mana? Haaa.. jangan memandai-mandai je jentik nya. Jentik ke arah 4 lubang di setiap penjuru papan CARROM. Allaaaa.. korang takkan tak pernah main kot. Tapi aku pun nak tergelak tengok cara aku sendiri main tadi.


So, keputusannya? KALAH... hehe.. Takpe, yang penting pengalaman. Ini permainan zaman aku kecil-kecil ni masa kat kampung, jangan sampai pupus sudah. Walau kat mana pun kita berada, ingat asal usul kita. Aku dah meningkat dewasa, jangan sampai aku lupa akan zaman kecil-kecil aku. Kerana itu semua mengajar aku erti sebenar kehidupan dan memberi aku pengalaman yang cukup berharga apabila umur aku meningkat dewasa.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
adolihsan.blogspot adalah blog aku yang pertama. Segala perkara yang tertulis di dalam blog ini adalah dari naluri hati aku semata-mata. Dan aku memohon maaf jika ada antara perkara-perkara tersebut boleh melukakan hati kalian yang sudi mengunjungi blog ini..