Sahabat..

Wednesday, August 18, 2010

berpuasa di mahligai..

Tanggal 12 Ogos hingga 15 Ogos 2010, aku berkesempatan pulang ke rumahku yang tercinta kat Permatang Badak.
Yela.. dah masuk bulan Ramadhan ni, nak la jugak berpuasa dengan family tersayang.
So, here are some of my holiday..

KHAMIS, 12 OGOS 2010 :
> Aku bertolak dari KL pukul 5 petang. Naik bas Bulan Restu, seat no 21, RM22.00.
> Berbuka puasa kat R&R di Lebuhraya Pantai Timur. Makan roti ngan air tin je.
> Sampai rumah dalam pukul 8.30 malam. Aku malas nak turun kat terminal so aku turun kat masjid depan rumah aku. Pastu, bapak aku amik kat situ.
> Malam tu aku just rehat kat rumah. Family aku semua gi terawikh.

JUMAAT, 13 OGOS 2010 :
> Bersahur dengan nasi lemak.
> Time sembahyang jumaat, aku dapat lepak ngan adik angkat aku, Syaqirin kat masjid. Memang happy gak la.
> Lepas sembahyang tu aku tak gi mane-mane, agak bosan gak la. Ingat nak jumpe ngan adik angkat aku, tapi dia sibuk ngan kawan die. So, lonely la.
> Petang aku gi bazar ramadhan ngan adik aku. Beli ayam percik, air tebu, laici kang, murtabak.
> Balik dari bazar tu, aku lepak ngan member aku kat padang.
> Berbuka puasa dengan mee mamak. Best giler..
> Malam gi terawikh ngan family aku.

SABTU, 14 OGOS 2010 :
> Bersahur dengan mee mamak.
> Siangnye aku pun tak gi mane-mane. Tolong ibu buat kerja kat rumah, tengok tv, kemas bilik.
> Petang lepak kat padang ngan member.
> Berbuka puasa dengan rojak mee.
> Malam gi terawikh.

AHAD, 15 OGOG 2010 :
> Bersahur dengan nasi lauk ayam.
> Paginye dalam pukul 11.30 aku gi jumpe ngan adik angkat aku, Khairul kat padang. Yela.. aku pun dah lama tak jumpe ngan budak tu. So, dengan kata lain lepas rindu la. Time tu ada Ijan ngan Apis.
> Aku bertolak pulang ke KL pukul 2 petang. Bas Plusliner, seat no TC, RM21.90.
> Untuk pertama kalinya aku dapat seat kat tingkat bawah bas 2 tingkat. Dapat rasa perbezaan duduk tingkat bawah ngan tingkat atas.
> Time tu aku dapat rasa macam ada beban kat atas, so rasa bas tu macam susah nak gerak. Hehehe.. Aku pikir balik, harap la dapat seat bawah lagi pas nie.

So, overall aku happy sangat dapat balik rumah berpuasa ngan family aku.
Tapi ralat sikit sebab tak dapat masa dengan adik-adik angkat aku.
Dan yang paling penting sekali, aku dapat makan nek bak. Makanan favourite aku.
Ibu masak memang best.. Thanks mum, love u..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
adolihsan.blogspot adalah blog aku yang pertama. Segala perkara yang tertulis di dalam blog ini adalah dari naluri hati aku semata-mata. Dan aku memohon maaf jika ada antara perkara-perkara tersebut boleh melukakan hati kalian yang sudi mengunjungi blog ini..