Sahabat..

Wednesday, August 4, 2010

pulang ke mahligai di kuantan..

Minggu lepas aku berkesempatan utk pulang bermalam di rumah aku kat Kampung Permatang Badak. Memang hepy la sebab dah sebulan lebih tak balik.
Rindu giler kat family aku tu.
So, ni adalah sedikit catatan sepanjang cuti tu.

KHAMIS, 29 JULAI 2010 :
> Bertolak dari Stesen Bas Pekeliling. Naik bas Mara Liner, seat no. 2A, RM21.80.
> Sampai lebih kurang pukul 7 malam.
> Berehat di rumah sepanjang malam tu.

JUMAAT, 30 JULAI 2010 :
> Dapat sembahyang jumaat kat masjid kat kampung. Kat situ gak aku dapat jumpa 'adik-adik'' aku. Ajah, Hafizzuddin, Syaqirin, Adli.
> Petang aku lepak dengan Hafizzuddin, kat rumah dia. Hepy sangat-sangat. Banyak benda kiteorg borakkan. Yela, dah lama tak jumpe.
> Main bola dengan kawan-kawan aku kat padang. Time tu la aku amik peluang tanya khabar dyeorg semua. Lagipun dyeorg tu dah macam keluarga aku sendiri. So, aku berhak nak tahu keadaan dyeorg tu.
> Malam nye lak, gi antar ibu aku kat umah nenek sedare aku kat Tanjung Api. Ade kenduri.
> Lepak dengan Hafizzuddin sekali lagi kat umah dia. Sampai pukul 11.30 malam.

SABTU, 31 JULAI 2010 :
> Gi kenduri kat umah nenek sedare. Ibu dengan bapak gi dulu naik kete, tapi aku gi naik moto dengan adik aku.
> Balik dari kenduri gi jalan-jalan naik moto dengan Hafizzuddin. Saje pusing-pusing kampung.
> Petang main bola.
> Malam, gi pasar malam dengan adik aku, Hafizzuddin. On the way balik, hujan lebat. Dah la naik moto je, pastu singgah berteduh kat bus stop. 10 minit pastu, redah je hujan tu. Sampai umah, basah kuyup. Dah lama tak mandi hujan. Hehe,..

AHAD, 1 OGOS 2010 :
> Pagi tu sempat gak jumpa Hafizzuddin. Rasa berat hati nak balik kolej, tinggalkan dia. Tapi nak taknak, kena balik gak.
> Bertolak balik kolej pukul 2.30 petang. Naik bas Plusliner Ekspress, seat no. 9D, RM21.90.
> Sampai ke kolej dalam pukul 8.30 malam.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
adolihsan.blogspot adalah blog aku yang pertama. Segala perkara yang tertulis di dalam blog ini adalah dari naluri hati aku semata-mata. Dan aku memohon maaf jika ada antara perkara-perkara tersebut boleh melukakan hati kalian yang sudi mengunjungi blog ini..