Sahabat..

Tuesday, October 26, 2010

masa itu emas..

Entry kali berkaitan dengan seutas jam tangan yang sangat berharga bagi aku.
Sebab apa? Sebab jam ini dihadiahi oleh junior aku, Muhammad Zakwan Bin Azizan masa di Sekolah Tuanku Abdul Rahman (STAR).



Dia hadiahkan jam tangan ini masa hujung tahun 2008, Yelaa.. masa tu dah nak dekat habis sekolah. Aku pun dah nak keluar dari STAR tu, dah form 5.
Kira sebagai sourvenir dari dia la.
Aku pula bagi dia jam tangan aku. Haha..

Aku pun tak tahu kenapa berharga sangat jam tangan ini pada aku.
Mungkin sebab pemberian orang kot.. So, aku kena hargainya.

Kebiasaannya, kalau bateri jam tangan dah habis, aku tak tukar baterinya, tapi pergi beli jam tangan yang baru.
Tapi untuk jam ini, aku masih tukar bateri yang baru.
Sebab aku tetap nak guna jam tangan ini.
Bila fikir balik, harga yang dikenakan untuk tukar bateri tu sama dengan kalau aku beli jam tangan yang baru.
Walau apa pun, aku akan tetap simpan jam tangan ni walau riwayatnya dah tamat. Haha..

Hargailah setiap pemberian yang kita peroleh..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
adolihsan.blogspot adalah blog aku yang pertama. Segala perkara yang tertulis di dalam blog ini adalah dari naluri hati aku semata-mata. Dan aku memohon maaf jika ada antara perkara-perkara tersebut boleh melukakan hati kalian yang sudi mengunjungi blog ini..