Sahabat..

Friday, October 29, 2010

Hotlink oh Celcom..



Oh.. kredit handphone aku dah 'kering' dah nie. Kena top-up.
Masuklah aku ke sebuah kedai top-up.

"Kak, maxis RM3"

Hati aku terdetik,
"Hmmm.. asyik top-up RM3 je, bila lah nak merasa top-up RM10."

Aku terpandang pada deretan sim-pack Hotlink yang menunggu untuk dijual.
Nombor telefon yang tertera pada sim-pack itu takdelah menarik minat aku untuk membelinya.
Tapi, aku hanya perasan ada 1 nombor Hotlink tu yang dekat-dekat sama dengan nombor Celcom yang aku guna sekarang.

Aku berfikir agak panjang. Nak beli, ke tak.
Rezeki depan mata, peluang hanya datang sekali.

"Kak, saya nak beli nombor ni, kak.."
"RM9.80, dik... "

Aku pun beli la nombor Hotlink tu.
Dengan alasan sebab nombor tu lebih kurang sama dengan nombor Celcom aku.
Tapi aku rasa, gunanya pun nanti tak juga. Just nak simpan je..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
adolihsan.blogspot adalah blog aku yang pertama. Segala perkara yang tertulis di dalam blog ini adalah dari naluri hati aku semata-mata. Dan aku memohon maaf jika ada antara perkara-perkara tersebut boleh melukakan hati kalian yang sudi mengunjungi blog ini..