Sahabat..

Saturday, January 8, 2011

manchester united vs liverpool..


Pusingan ketiga Piala FA 2011 akan menemukan Manchester United (MU) dengan Liverpool. Boleh dianggap sebagai 'Match of The Week' la..

Pengurus Liverpool, Roy Hodgson menaruhkan jawatannya untuk perlawanan ini atas kegagalan beliau mengembalikan semula prestasi Liverpool yg semakin merundum.
Liverpool hanya berkedudukan di tangga ke-12 dalam carta Liga Perdana Inggeris 2010/2011 dan hanya menang 7 daripada 20 perlawanan mereka.

Berlainan pula dengan MU. Mereka berada di tangga teratas liga dengan berkelebihan 2 perlawanan dan tidak pernah tewas selepas 20 perlawanan.
Namun, mereka pernah dibelasah 4-0 oleh West Ham United dalam perlawanan Carling Cup hujung bulan Oktober lalu. Kira kekalahan pertama musim ni la.. :)

Kalau kita tengok atas kertas, MU boleh menang dengan mudah perlawanan ini. Tapi kena ingat, Liverpool yg tengah bergelut untuk bangkit dalam prestasinya menang 2-0 ke atas Chelsea awal bulan Oktober lepas. 1 keputusan yg tak dijangka. Hehehe..

Untuk game ni, akan berlangsung di Old Trafford. So, aku harap MU boleh menang match ini.

Glory, glory Man United...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
adolihsan.blogspot adalah blog aku yang pertama. Segala perkara yang tertulis di dalam blog ini adalah dari naluri hati aku semata-mata. Dan aku memohon maaf jika ada antara perkara-perkara tersebut boleh melukakan hati kalian yang sudi mengunjungi blog ini..