Sahabat..

Monday, January 31, 2011

penantian ku..



Entry aku kali ni ringkas sahaja. Berkaitan dengan diri aku untuk hari ini.

Start pagi tadi tiada apa yang berlaku, cuma 'sambutan' kepala botak aku ni di luar jangkaan aku. Pergi ke kelas dengan kepala ala-ala sami di Batu Cave. Kawan-kawan aku apa lagi, menyakat aku la ber'modal'kan kepala botak aku ni. Ada yang kata BURUK, ada yang puji COMEL (golongan wanita), ada yang terkejut. Tak kurang juga ada 'feedback' positif, mereka cakap SMART, HENSEM, KACAK, MACHO.

Waahh.. dah macam juri-juri pengkritik semua orang ni. Tapi apa-apa pun, kita tak boleh nak tutup mulut orang lain melainkan diri mereka sendiri.

aku yg pakai baju lengan panjang tu haa..
(2 org kwn aku tu pun botak jgk)

Malam tadi, aku dapat ber'chatting' dalam laman sosial, facebook dengan seorang junior merangkap adik angkat aku ketika aku di sekolah bintang. Semenjak 2008 aku meninggalkan bumi sekolah bintang itu, aku dapat jumpa dia hanya 2 kali je. Sekali ketika ambil result SPM pada 2009, kali terakhir pada 2010 ketika lawatan aku dan kawan-kawan lain ke sekolah tersebut.

Malam tadi rancak juga la kami ber'chatting', sampai lewat malam. Banyak cerita kami kongsi. Sebelum kami menutup 'chatting' kami tu, kami rancang nak sambung ber'chatting' lagi malam esoknya, kira malam ni la. So, aku pun ok je.

Nak dijadikan ceritanya, petang tadi aku terperasan yang adik angkat aku tu dah di'deactive'kan 'profile' facebook dia dan dia buat yang baru. Dalam hati aku tertanya-tanya juga la kenapa dia buat macam tu. Dia cuba mengelak daripada aku ke? Kalau betul, kenapa 'profile' facebook baru dia masih guna nama dia yang sebenar. Kantoi la nanti. Dah la dia pun tak 'add' aku sebagai kawan facebook dia. Menambahkan kemusykilan dalam diri aku ni. Chewaahh.., bersastera la pulak.

Aku tunggu malamnya, mana lah tahu dia hantar apa-apa berita untuk bagitahu tentang apa yang berlaku semua ini. 'Last-last' aku hantar mesej tanya dia 'online' ke tak, dia jawab tak tahu lagi sebab dia ada kerja. Berdasarkan mesej yang dia balas tu, menunjukkan antara kami tiada apa-apa masalah. Tapi tak tahu la yang tersiratnya bagaimana. Mungkin betul dia mahu mengelakkan diri daripada aku. Tuhan aje yang tahu.

Apa-apa pun yang terjadi, aku harap aku masih dapat berhubung dengan adik angkat aku itu lagi.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
adolihsan.blogspot adalah blog aku yang pertama. Segala perkara yang tertulis di dalam blog ini adalah dari naluri hati aku semata-mata. Dan aku memohon maaf jika ada antara perkara-perkara tersebut boleh melukakan hati kalian yang sudi mengunjungi blog ini..