Sahabat..

Thursday, January 13, 2011

entry lewat (sehari) : malang tidak berbau..

Hari ini hari Khamis, 13 Januari 2011.

Banyak perkara yang tak sepatutnya berlaku hari ini yang agak memalukan aku :
  • Awal pagi tadi, aku tergelincir berhampiran dengan longkang. Time tu aku on the way nak gi kelas Database. Nasib baik tak jatuh, dan yang paling penting nasib baik takde orang tengok.
  • Tak dapat menjawab soalan yang diajukan oleh lecturer Database aku. Soalannya senang, tapi aku yang tak dapat jawab. Bengang gila aku. Geram.
  • Tak perform dengan baik time buat presentation. Banyak salah, dapat banyak kritikan dari lecturer. Down gila.
  • Mengantuk dalam kelas.
  • Susah nak menjawab soalan yang diajukan oleh lecturer English aku. Soalan itu tentang definisi 'meeting'. Ingat, tapi bila nak jawab tu, tiba-tiba lupa.
  • Kena daftar semula kursus yang aku ambil. Aku ingat semua dah setel dah. Tapi tiba-tiba lecturer bagi tahu yang ada kesilapan teknikal. So, kena daftar semula.
  • Tak dapat nak pergi bank sebab hujan. So, postpone lagi la aku nak bank-in cek aku yang tertangguh selama 2 bulan tu. Last-last, aku tidur.
  • Tapi sebelum tidur tu, aku update blog jap. Tengah syok-syok update blog kesayangan aku nie, hujan turun selebat-lebatnya, dengan ributnya. Cuak gak aku, takut tiba-tiba blackout, aku pasang battery laptop. Ingat battery tu ada power lagi, aku terus tutup suis plug. Terus terpadam laptop aku. Rupa-rupanya battery tu 'kong'. Aduyaaii..
  • On the way ke Tesco untuk keluarkan duit, tayar depan motor aku pancit. So, aku bawak la slow-slow sampai ke bengkel. Kos baik pulih = RM10.
  • Malamnya pulak, aku terkejar-kejar masa dek kerana futsal. Sampai semua kerja aku tak berapa nak sempurna. Tapi selesai jugak akhirnya.
Ingat, tak setiap hari kita menjalani kehidupan seperti sedia kala. Ada jugak masanya kita menghadapi sesuatu yang berada di luar jangkaan kita.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
adolihsan.blogspot adalah blog aku yang pertama. Segala perkara yang tertulis di dalam blog ini adalah dari naluri hati aku semata-mata. Dan aku memohon maaf jika ada antara perkara-perkara tersebut boleh melukakan hati kalian yang sudi mengunjungi blog ini..