Sahabat..

Tuesday, May 17, 2011

Diriku sebagai JURULATIH (episod 2)..

Aku ada post-kan 1 entry tentang diri aku sebagai jurulatih futsal. Nak tahu macam mana pencapaian aku ketika itu, kilik DI SINI. :)

Entry kali ini aku up-kan sikit level-nya. Kalau sebelum ini aku training untuk bebudak tadika, tapi kali ini aku ditugaskan untuk melatih budak darjah 6. Budak UPSR.

Ada sebuah kejohanan futsal yang dianjurkan oleh pihak Masjid Lama, Kampung Permatang Badak. Memandangkan aku ni selalu juga la datang ke masjid tersebut, aku dilantik sebagai salah seorang jurulatih dan perlu mencari anak buah sendiri untuk dijadikan sebuah pasukan futsal. Selain aku, adik angkat (Tingkatan 4) aku pun dilantik sama sebagai jurulatih. So, aku kena challenge adik aku sendiri la. Alhamdulillah, kami berjaya mencari budak-budak untuk dijadikan sebuah pasukan.

Tiba hari kejohanan, peringkat kumpulan pasukan aku menentang sebuah pasukan sekolah agama. Alhamdulillah, kemenangan berpihak kepada kami apabila berjaya menang 4-0. Perlawanan ke-2 kami bertemu dengan pasukan adik angkat aku sendiri, namun kami tak bernasib baik apabila kalah 0-2. Kalah dengan pasukan adik angkat sendiri? Hehe..

Tiba-tiba pihak penganjur membatalkan perlawanan antara pasukan aku dengan pasukan adik angkat itu atas kesilapan jadual. Entah apa masalah pun aku tak tahu. Gembira bukan main aku dan kesimpulannya, pasukan kami masih mengekalkan rekod bersih tanpa kalah. (Ceh.. baru 1 game, memang la takde kalah)

( Yang ber-jersey biru, team adik angkat aku. Yang tak ber-jersey, team aku )


Ok, untuk game ke-2 kami menentang pasukan kampung sebelah. Agak mudah la perlawanan itu, kami menang 6-1. Waah.. menang besar nampak? Last game peringkat kumpulan, kami teruskan dengan rentak cemerlang apabila menang 4-1 ke atas pihak lawan.

Berehat untuk seketika sebelum perlawanan separuh akhir dijalankan.

Lawan pasukan aku untuk peringkat separuh akhir ini juga merupakan pasukan dari kampung sebelah. Rata-rata pemain mereka mewakili sekolah masing-masing. Agak gentar juga lah. Namun, kami tewas dengan jaringan 1-2.

Untuk penentuan tempat ke-3/4, pasukan aku bertemu dengan pasukan sekolah agama yang kami bertemu di awal kejohanan. So, ini kali-2 kami bertemu. Alhamdulillah, kami menang 4-1 dan berjaya merangkul tempat ke-3.

Pasukan adik angkat aku layak ke peringkat final apabila menang 4-3 menerusi sepakan penalti di separuh akhir dan bertemu dengan pasukan yang kalahkan kami di peringkat yang sama. Syukur, pasukan adik angkat aku itu berjaya bergelar juara apabila menang 3-1 juga menerusi sepakan penalti.

Tempat ke-3


Naib juara


Juara

Keputusan muktamad, pasukan aku meraih tempat ke-3 dalam kejohanan tersebut. Hah? Kejohanan sebelum ni tempat ke-3, kali pun tempat ke-3 lagi ke? Tak mengapa lah, bangga dengan pencapaian sendiri, Adol Ihsan. Yang tak best nya, kalah dengan pencapaian adik angkat aku. Huhu..

Pasukan Juara


Sekian.

5 comments:

adwafarahin said...

xpe da cuba yang terbaik

len kali cuba lg..naikkan semangat bdk tu mst diorang seronok nk main bersungguh sunggh :)

adol ihsan said...

adwafarahin :

:) terima kasih.. jgn putus asa..

:)

ckLah @xiiinam said...

Walaupun pasukan kecil, tapi ckLah turut merasa kegembiraannya.
Hebat...hebat....syabas!


***ckLah jurulatih Taekwondo yang hampir pencen..hehe

CikguAreefNaim said...

salam,

tkpe tk mng, yg penting ada gak sumbangan tuk agama n masyarakat... teruskan berbakti...

Anonymous said...

Ni dah boleh masuk soccer kids dah ni. Hehehe. Tahniah :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
adolihsan.blogspot adalah blog aku yang pertama. Segala perkara yang tertulis di dalam blog ini adalah dari naluri hati aku semata-mata. Dan aku memohon maaf jika ada antara perkara-perkara tersebut boleh melukakan hati kalian yang sudi mengunjungi blog ini..