Sahabat..

Saturday, April 30, 2011

20 tahun sudah..


Pesanan kepada diri sendiri :

SELAMAT HARI LAHIR, adol ihsan. Moga kau dipanjangkan umur dan dimurahkan rezeki.

Alhamdulillah, usia kau sekarang telah menjangkau 20 tahun. Dah masuk dalam kategori puluhan tahun, bukan belasan tahun lagi. Ingat tu !! Kau dah DEWASA.

Walau apa pun yang berlaku, dengar kata hati kau. Ikut naluri hati kau sendiri, jangan fikirkan tentang faktor luaran. Nak buat apa pun, buatlah. Janji perkara yang nak dilaksanakan itu tidak salah. Yakin dengan apa yang kau ada, apa yang kau miliki. Itulah diri kau.

Kau ada hubungan adik beradik angkat dengan sesetengah orang. So, sayang mereka dengan sepenuh hati kau. Memang selama ini pun ada suara-suara sumbang yang tak berkenan dengannya. Biarkan, lantak la dengan apa yang mereka nak kata. Kau ada adik angkat, kau tahu apa yang perlu dilakukan. Allah Maha Mengetahui, Dia tahu akan segala-galanya. Yakin dengan apa yang kau buat. Lagipun, kasih sayang adalah perkara yang paling penting dalam diri kau kan? So, teruskan dengan mewujudkan perasaan itu dalam diri kau kalau itulah yang membuatkan kehidupan kau lebih ceria, tenang, bahagia, dan gembira.

Kau ada kehidupan kau sendiri. Bersyukur lah dengan apa yang kau kecapi selama ini. Dan cubalah untuk mendapatkan yang lebih baik. Kau dah besar. Pemikiran boleh atasi segala-galanya. Fikirlah dengan cara yang profesional. InsyaAllah dengan itu, kau boleh lakukan apa sahaja.

30 APRIL, tarikh keramat apabila seorang insan yang diberi nama :

MOHD. AFDHOLL IHSAN BIN MOHD. SHARIFF

telah dilahirkan di bumi ini. Terima kasih kepada BONDA dan AYAHANDA atas pengorbanan mereka selama ini. Kau perlu bersyukur kerana mempunyai ibu dan bapa yang hebat seperti mereka.

Semoga apa yang kau hajati selama ini termakbul. Mudah-mudahan hidup kau lebih cemerlang. Bukan sahaja di dunia ini, malahan untuk akhirat kelak.

ADOL IHSAN...

  1. Belajar rajin-rajin..
  2. Jangan tinggal sembahyang..
  3. Jaga diri kau baik-baik..

10 comments:

Bro Ery said...

Selamat hari lahir. Semoga panjang umur dan dimurahkan rezeki. Semoga berbahagia disamping orang yang tersayang. :)

P/s: Miss Tira convocation hari ini. Bro Ery jalankan tugas blogwalking.

adol ihsan said...

Bro Ery :

Thanx, bro.. mudah-mudahan..

Congratz tu Miss Tira,, :)

Alang Ridhwan said...

hepi besday adol! :)

adwafarahin said...

hepi beday adol!
:)

gadisBunga said...

selamat hari lahir dik! :)

semoga jadi insan berguna di dunia dan akhirat ok~

IMANSHAH said...

salam nak jemput sertai contest saya

http://www.abgshah.com/2011/05/contest-selamat-hari-guru-cikgu.html

adol ihsan said...

alang ridhwan :

huhu.. terima kasih, sahabat..

:)

adol ihsan said...

adwafarahin :

thanx, nak hadiah..
hehe..

:)

adol ihsan said...

gadisBunga :

Makacih, kak..

InsyaAllah, mudah2an.. ;)

adol ihsan said...

Cikgu :

Salam, saya dah join dah.. :)
tahniah dpt anjur contest..

:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
adolihsan.blogspot adalah blog aku yang pertama. Segala perkara yang tertulis di dalam blog ini adalah dari naluri hati aku semata-mata. Dan aku memohon maaf jika ada antara perkara-perkara tersebut boleh melukakan hati kalian yang sudi mengunjungi blog ini..