Sahabat..

Wednesday, March 9, 2011

Hajatku tak kesampaian..

Ketika aku datang melawat ke sekolah bintang untuk memeriahkan STAR Gold Rush Athletic Circuit 2011 baru-baru ini, hajat aku untuk bertemu dengan guru yang pernah mengajar aku subjek Sejarah, Cikgu Shahnun tidak kesampaian. Aduyaaii.. agak terkilan.

Mula-mula aku rancang nak jumpa beliau apabila semua acara telah tamat. Dek kerana leka bersama House Green yang dinobatkan sebagai johan keseluruhan, aku terlupa. Jadi, aku ingat nak jumpa dengannya pada sebelah malam ditemani seorang junior aku merangkap 'adik' aku, Mantam. Dia just nak pulangkan kamera cikgu aku itu, alang-alang aku pun nak ikut la sekali. Boleh jumpa cikgu itu terus. Last-last, si Mantam ni boleh pulak pergi jumpa Cikgu Shahnun itu tanpa memberitahu aku terlebih dahulu.

Mantam bagi tahu aku yang cikgu still berada di koperasi sekolah. Nak taknak, aku terpaksa la pergi sorang-sorang. Sampai kat koperasi, gelap gelita. Aisey.. cikgu dah balik. Aku call cikgu. Dia cakap yang dia ada hal yang perlu settle. Jadi, aku rancang untuk jumpa dia pada pagi esoknya, sebelum aku berangkat pulang.

Lebih kurang dalam pukul 10 pagi, aku call cikgu. Nak tahu dia free ke tak, takut mengganggu pula. Namun, nasib tak menyebelahi aku. Dia sedang uruskan pasukan hoki. Haa.. jangan main-main, pasukan hoki cikgu aku ini muncul juara dalam Kejohanan Hoki SBP Zon Utara 2011. Hebat itu. Huhu.

Jadi, memang tak dapat nak jumpa la. Aku hanya sempat berjumpa dengan Cikgu Asiah (Biologi), Cikgu Noridah (Bahasa Melayu), dan Cikgu Fuziah ( Add Math). Tak mengapalah, moga Tuhan mengizinkan aku untuk berjumpa dengan Cikgu Shahnun suatu hari nanti. Mana tahu dapat jumpa ketika Old Boy Weekend 2011 yang akan berlangsung nanti.

InsyaAllah..

(tersenyum beliau..)

4 comments:

white rose said...

hensem la ckgu awak tu...

leh tak akak nak ngorat?


kakaka...

IMANSHAH said...

eh haha?? ngapa dia tu..bz ke.dia tu memang bz sokmo

adol ihsan said...

white rose :

hehe.. akak tanye la empunya badan..

mane taw dpt green light..
haha .. :)

adol ihsan said...

takpe cikgu..

ada rezeki, umur yg panjang boleh jumpe next time .. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
adolihsan.blogspot adalah blog aku yang pertama. Segala perkara yang tertulis di dalam blog ini adalah dari naluri hati aku semata-mata. Dan aku memohon maaf jika ada antara perkara-perkara tersebut boleh melukakan hati kalian yang sudi mengunjungi blog ini..