Sahabat..

Monday, July 25, 2011

rezeki durian ..

Baru dapat panggilan dari bonda ku yang tersayang. Tiba-tiba dia call aku, sebab kebiasaannya aku yang akan call dia. Tut..tut.. dia yang call. Dia bagitahu aku yang dia on the way nak pergi beli durian. Nak buat bubur durian untuk sedekah masjid katanya. Bonda aku ni memang pemurah orangnya, suka bersedekah. Dia cakap, tak salah kalau kita kongsi rezeki atau nikmat yang Tuhan bagi kat kita dengan orang lain. Mudah-mudahan kita akan dirahmati-Nya.

Alhamdulillah, dialah Bonda yang paling hebat. :)

Aku sempat juga lah pesan bonda suruh beli lebih sikit durian itu. Hehe.. yelah, hujung minggu ni aku bercadang nak balik rumah. Boleh la melantak durian sepuas-puasnya. Duk kat kolej ni, hanya melihat sahaja orang yang menjual durian sana sini. Dalam hati memang nak merasa, tapi ongkos nya enggak mencukupi dong.. Lagipun ayahanda aku juga suruh aku balik hujung minggu ni. Alang-alang tu boleh beli baju raya. Waaaa... dah nak raya ke Adol Ihsan? Puasa pun belum lagi. Hehe..

Bonda aku dah warning kat aku, supaya raya tahun ni dia nak tengok aku pakai baju yang agak berjenama + baru. Kenapa ye? Sebab tahun-tahun sebelum ini, aku shopping raya kat bundle-bundle je. Hehe.. entah la, aku ni jenis orang yang tak suka bershopping lebih-lebih kot. Apa-apa pun akan aku taat dengan kata-kata Bonda aku.

4 comments:

Aliesha Kirana said...

alhamdulillah rezeki la tu nanti.. hheeh. AK pun dh lama xmakan durian ni..teringin tp fulus pun xde jugak..heheeh.. wah dah nak beli baju raya ye adol! hihihi

nabilah_2908 said...

wah...best la balik nanti yer...dapat makan durian...baju raya lagi... :)

adol ihsan said...

aliesha kirana :

Huhu.. takpe2, nanti kita share fulus same2.. boleh beli durian..

:)

adol ihsan said...

nabilah :

Hehe.. rezeki dari Tuhan..
Alhamdulillah ..

;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
adolihsan.blogspot adalah blog aku yang pertama. Segala perkara yang tertulis di dalam blog ini adalah dari naluri hati aku semata-mata. Dan aku memohon maaf jika ada antara perkara-perkara tersebut boleh melukakan hati kalian yang sudi mengunjungi blog ini..