Sahabat..

Monday, March 7, 2011

Gugurnya airmata suci ku..

Tajuk entry ini dah macam boleh buat tajuk filem. Huhu.. Sebenarnya ingin ku ceritakan, airmata aku telah pernah mengalir keluar ketika aku berada di bumi sekolah bintang ketika sports day baru-baru ini.

Tatkala jam hampir menunjukkan pukul 6.45 petang, aku berada di bilik rehat Green merenung jauh ke arah padang sekolah. Tenang rasa di hati ini. Tiba-tiba kedengaran bacaan Al-Quran berkumandang dari surau sekolah. Memang menjadi kebiasaan surau sekolah akan memasang kaset orang mengaji. Tak pun, orang berzikir.

(Surau Al-Hamdaniyyah, STAR)

Ketika itulah fikiran aku terus mengenang kembali zaman aku bersekolah di situ. Para pelajar ketika itu sibuk bersiap-siap ke dewan makan untuk menikmati makan malam. Ada yang mandi, ada yang dah ada di surau, ada juga yang masih bermain-main di tepi blok. Oh.. memori.

Dengan tak semena-mena hati aku rasa sebak, rasa macam nak menangis pun ada. Rindu dengan zaman dahulu. Hati aku berdetik, kalaulah boleh diputar kembali masa ini. Kadang-kala bergenang juga air mata aku dan aku terus melayani perasaan rindu aku. Yelah.. bukan selalu dapat rasa perasaan sebegitu.

Sehinggalah azan Maghrib berkumandang, perlahan-lahan rasa rindu, sayu, sebak itu hilang. Aku pun terus bersiap-siap untuk solat.

Aku hanya mampu berharap perasaan RINDU aku terhadap STAR akan terus kekal dalam hiudp aku.

4 comments:

Alang Ridhwan said...

pergghhhh.. menusuk kalbu ah...

IMANSHAH said...

owh surau ini juga banyak nostalgia

adol ihsan said...

alang ridhwan :

hehe .. rindu la seh,,

adol ihsan said...

cikgu shahnun :

1001 nostalgia telah tercipta,,

chewwaahh..
haha ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
adolihsan.blogspot adalah blog aku yang pertama. Segala perkara yang tertulis di dalam blog ini adalah dari naluri hati aku semata-mata. Dan aku memohon maaf jika ada antara perkara-perkara tersebut boleh melukakan hati kalian yang sudi mengunjungi blog ini..