Sahabat..

Tuesday, March 8, 2011

Entry ke-100..??



Sedar tak sedar, dah banyak dah entry post telah 'terkumpul' dalam blog ADOL IHSAN ini. Dan entry ini adalah ENTRY YANG KE-100 aku.

Waah.. dah 100?

Alhamdulillah. Usaha yang rajin meng'updated' blog ini akhirnya memuaskan hati aku sendiri.

Banyak kisah yang aku kongsi dalam blog ini. Daripada kisah tentang hidup aku, kisah lucu, kisah tentang sekolah dan kolej aku, kisah blogger lain, sehinggalah kisah yang langsung tiada kena mengena dengan hidup aku dikongsikan dalam blog ini. Dan aku boleh dapat rasa keseronokan apabila menceritakan semua itu.

Bermula dengan entry pertama aku yang bertajuk, RUMAH ORANG TUA. Kisah lucu yang aku tulis ini mengingatkan kita tentang tanggungjawab anak terhadap ibu bapa masing-masing. Disebalik lucu itu, diselitkan juga teladan yang baik untuk dicontohi oleh anak-anak. Boleh dikatakan aku berblogging sambil memberi nasihat. Hehe..

Aku juga pernah menaip 1 entry yang berkisarkan kata-kata hikmah atau kata-kata yang boleh memberikan semangat dalam kehidupan kita. Entry INI sedikit sebanyak berkenaan dengan hidup aku dan sampai sekarang aku masih menggunakan kata-kata itu dalam diri aku.

Dan ada 1 ENTRY yang aku muatkan dalam blog ini menceritakan insan-insan yang pernah aku sayang, yang pernah aku jaga, dan mereka ibarat mutiara dalam diri aku. Mereka semua ini masih menuntut di sekolah bintang, yang juga syurga ilmu aku selama 5 tahun bermula 2004. Alhamdulillah, sampai sekarang aku masih berhubung dengan mereka, namun antara kami dah tak serapat seperti dahulu.

Selain itu, aku juga pernah menaip 1 entry yang dibuat khas untuk SEKOLAH BINTANG. Entry yang sepenuhnya tentang kehidupan yang berlaku di sana. 5 tahun aku menuntut ilmu di sana, kenangan pahit dan manis aku kongsi di dalam entry tersebut. Dan sampai sekarang aku masih merindui sekolah itu.

ENTRY yang tiada kena mengena langsung dengan diri aku juga pernah aku muatkan ke dalam blog aku ini. Tapi orang cakap, dah kalau tangan itu taknak duduk diam, so kena lah cari bahan untuk diupdatedkan ke dalam blog.

Ada juga aku menyertai BLOG CONTEST yang dianjurkan oleh sahabat blogger aku. Kebanyakan contest yang dianjurkan oleh para blogger adalah bertujuan untuk mengeratkan hubungan sesama yang lain selain menambah kenalan rapat. Alhamdulillah, setakat ini aku berjaya menyertai 3 contest yang dianjurkan oleh 3 orang blogger yang berlainan. Harap ada lagi contest yang baru, boleh aku join. Menang atau kalah aku tak kisah, yang penting kepuasan hati yang aku dapat rasa.

(contest yang dinjurkan oleh hanysapek)

Akhir kata, aku mengucapkan jutaan terima kasih yang tak terhingga kepada kalian semua yang sudi follow blog ADOL IHSAN ini. Tak lupa juga kepada blogger-blogger lain yang dah singgah ke blog ini dan meninggalkan jejak anda semua dengan komen-komen yang menarik untuk entry-entry aku. Dan aku juga mengharapkan Tuhan akan memberi keizinan kepada diri aku untuk terus bersama dengan adolihsan.blogspot ini untuk masa yang mendatang.

InsyaAllah. :)

3 comments:

white rose said...

bersama mu,
sy IDOL IHSAN, TV3...

kakaka...

entry terharu ye...

wah, akak pejam mate kejap...

adol ihsan said...

hehe ..

mesti akak menitis air mata bace entry ni kan..

haha ..

white rose said...

tak kuasa aku melayan tangkap lentok nih...

kakaka...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
adolihsan.blogspot adalah blog aku yang pertama. Segala perkara yang tertulis di dalam blog ini adalah dari naluri hati aku semata-mata. Dan aku memohon maaf jika ada antara perkara-perkara tersebut boleh melukakan hati kalian yang sudi mengunjungi blog ini..