Sahabat..

Tuesday, February 8, 2011

dari 'bolasepak' turun ke 'ragbi'..

Niat petang tadi aku nak main bola sepak di padang kolej aku. Yelaa.. Aku pun dah lama tak menyepak ni. Tengok-tengok takde orang kat padang bola. Yang ada pelajar-pelajar lain yang bermain ragbi. Nak taknak terpaksa la aku join main ragbi, daripada tak bermain langsung. Walaupun aku tak hebat bermain ragbi, tapi ada la sikit sebanyak 'basic' yang aku tahu tentang permainan ragbi ni. Semua ni aku belajar masa aku di sekolah bintang dan pasukan ragbi sekolah itu memang hebat.

Sedang seronok aku bermain dengan yang lain, datang seorang senior memanggil kami semua berkumpul. Oh.. Rupanya dia ni boleh dianggap sebagai 'coach' team ragbi untuk kolej. So, dia datang untuk melatih kami bermain dan banyak la latihan asas yang dilakukan seperti teknik 'passing' dan lain-lain. Terdetik juga dalam hati aku ni, rasa macam menyesal lak join mereka semua ni. Aku nak main bola, tapi last-last kena 'training'. Tapi, nak buat macam mana. Bila lagi nak merasa berlatih ragbi sebagai satu pasukan.

So, untuk esok aku rasa dah taknak turun dah bermain ragbi. Tak pun, aku tunggu kalau senior tu tak turun, mungkin aku main. Hehehe..


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
adolihsan.blogspot adalah blog aku yang pertama. Segala perkara yang tertulis di dalam blog ini adalah dari naluri hati aku semata-mata. Dan aku memohon maaf jika ada antara perkara-perkara tersebut boleh melukakan hati kalian yang sudi mengunjungi blog ini..